Nabídka konferencí je dnes velmi pestrá. Proč jste se rozhodl nabídnout další?
Nabídka je možná pestrá, ale konferencí o podnikatelích pro podnikatele v Česku zase tolik nenajdeme, pokud vůbec. A budeme-li se bavit o tom, že každému z hostů/řečníků dáme cca. 2,5hod. času, abychom měli všichni, kteří se zúčastníme, možnost danou osobnost poznat více do hloubky – pak se obávám, že nenajdeme žádnou podobnou konferenci. A to byl i důvod, proč jsme přišli s MILCON konferencí.
Nešlo mi o to, abychom nabídli 8-12 řečníků za den jak na běžícím páse. Na takových konferencích se vše probírá z mého pohledu velmi povrchně. A navíc tam často hovoří lidé, kteří sice v mnoha případech rozumí svému oboru, ale zrovna tak v mnoha dalších případech jsou to lidé, kteří nic pořádného nedokázali ani nevybudovali. My jsme chtěli přijít s podnikatelskými "esy", která vybudovala své firmy od píky a která se dostala ideálně nad 1 miliardu obratu.
Čím Vám přijdou podnikatelé s obratem nad jednu miliardu zajímaví?
Předně tím, že to, co se jim podařilo v takovém rozsahu, už asi nebude souběh několika náhod. Jinými slovy – oni ví, co dělali a co dělají a jsou ochotni to s námi sdílet. Osobně jsem přesvědčen o tom, že v životě funguje kauzalita – vztah příčiny a následku. Pokud zjistíme a budeme se bavit o tom, co dělali úspěšní podnikatelé, můžeme plus mínus některé věci a principy použít s velkým procentem pravděpodobnosti, že dostaneme plus mínus podobné výsledky.
Měli jste i jiné kritérium pro výběr řečníků, než hranici jedné miliardy?
Ano. Samozřejmě to nemůžeme posoudit naprosto jednoznačně, ale chtěli jsme vybrat řečníky, kteří navzdory svému enormnímu úspěchu v podnikání tak říkajíc z toho všeho "nezblbli". Jedna manželka/manžel, jedno auto, žádná extra velká "úchylka" či extravagance.
Prostě normální lidi. Žádné manýry hvězd či excesy. Nikdo z nás nejsme čistý nepopsaný papír, nehledali jsme Mirky Dušíny naší doby v podnikání. Hledali a oslovovali jsme sympaťáky, kteří v sobě dokáží obdivuhodným způsobem skloubit obyčejné lidství a neobyčejný příběh. Dalším kritériem byl již zmíněný fakt, a to je prokazatelnost toho, že svou firmu vybudovali od nuly a že za nimi nejdou žádné skandály, podezření z trestné činnosti apod.